פרשתנו פרשת בהעלותך, הפרשה השלישית בספר במדבר. עניינו של הספר הוא ללמדנו שה' נמצא עימנו בכל המצבים בחיינו, כשם שה' נפגש איתנו בשבתנו בבית, במצב הנוח והרגיל, כך אנו צריכים לדעת ולראות את דבר ה' הנפגש עימנו בלכתנו בדרך- במדבר, במצבים הפחות נורמליים ורגילים. כפי שאנו אומרים בקריאת שמע 'בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ'.
המציאות של הדרך אינה פשוטה והחל מפרשתנו עם ישראל נתקל בהרבה קשיים ומשברים, במתאוננים וקברות התאווה- התמרמרות וירידה לשפלות התאוות, לאחר מכן לשון הרע פרטי (מרים הנביאה) ובפרשה הבאה לשון הרע כללי ויותר חמור על ארץ ישראל – חטא המרגלים ובהמשך הדברים אף מתדרדרים למחלוקת על מנהיגותו של משה (קרח) והתמודדויות נוספות שעם ישראל עובר בדרך.
באמצע פרשתנו מופיעים שני פסוקים המתוחמים ב – נ הפוכה, חז"ל מלמדים אותנו שהם ספר בפני עצמם "וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן, וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה קוּמָה ה' וְיָפֻצוּ אֹיְבֶיךָ, וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ, מִפָּנֶיךָ. וּבְנֻחֹה, יֹאמַר שׁוּבָה ה', רִבְבוֹת אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל".
כפי שראינו הרבה סכנות ונפילות חוו בני ישראל במדבר, פרשייה מיוחדת זו מלמדת אותנו שהקדוש ברוך הוא אתנו בזמן הנסיעה, כלשון המיוחדת בפרשייה זאת 'קומה ה'…שובה ה", לא נאמר קומה הארון כפי שהיה נראה שצריך, אלא קומה ה'. ללמדנו שה' הוא עצמו נמצא אתנו בכל הקשיים העליות והמורדות, עד כדי כך חשוב דבר זה שהוא נקבע בתור ספר בפני עצמו.
שבת שלום, מאת הרב משה פורת, רב מעייני הישועה בדרום.

