בפרשתנו טוען קורח "כל העדה כולם קדושים…ומדוע תתנשאו".
האמת שקורח צודק, גם משה שואף "ומי יתן וכל עם ה' נביאים".
נראה שאם חיינו בתקופת המדבר היינו בצד של קורח.
באמת, למה לא בחירות דמוקרטיות?
בכלל, התנ"ך לא מתלהב מהמלוכה…
קורח, טוען נכון, מדבר עניינית, הבעיה, שהוא נגוע באינטרסים, הוא רוצה להיות המולך.
ביהדות לא משנה סוג השלטון, אלא מטרת השלטון.
בעולם העתיק, העם משרת את המלך, זה התבטא בפירמידות ובבנייני צריחים, כולם משרתים את הקודקוד.
ביהדות המלך משרת את העם, זה מתבטא בסמל המנורה.
שבת שלום ומבורך.
מאת הרב יצחק סימן טוב.
